wtorek, 24 października 2023

Wycieczka do Austrii i Bawarii

W ramach poznawania krajów niemieckojęzycznych od 18 do 22 września 2023 uczniowie naszej szkoły mieli okazję wziąć udział w atrakcyjnej wycieczce. Zwiedzaliśmy Austrię i Niemcy.

W Austrii zatrzymaliśmy się w Salzburgu, rodzinnym miasteczku Mozarta, gdzie zobaczyliśmy dom wybitnego kompozytora. Zwiedziliśmy ponadto średniowieczny Zamek Hohensalzburg, z którego murów rozciąga się wspaniały widok na panoramę miasta. Wędrując uroczymi uliczkami Salzburga podziwialiśmy zabytkowe kamienice. Wielkie wrażenie wywarła katedra w centrum miasta. Na koniec pobytu w Salzburgu udaliśmy się do Maria Plain ze znanym sanktuarium Maryjnym. Z pięknego miejsca widokowego mogliśmy podziwiać panoramę Alp.

Kolejnym etapem podróży był Prien w Niemczech, skąd wyruszyliśmy w rejs po Jeziorze Chiemsee, nazywanym "bawarskim morzem". Podczas rejsu zatrzymaliśmy się na największej z tutejszych wysp - Herreninsel, na której zwiedziliśmy wzniesiony na polecenie Ludwika II Wittelsbacha imponujący Zamek Herrenchiemsee wybudowany na podobieństwo Wersalu .

W trzecim dniu podróży udaliśmy się na spacer po Garmisch-Partenkirchen, miejscowości, w której odbywają się coroczne zawody w skokach narciarskich w ramach Turnieju Czterech Skoczni. Zobaczyliśmy skocznie i tereny wokół nich, a później udaliśmy się z wizytą do kolejnej rezydencji Ludwika II Wittelsbacha - neobarokowego pałacu Linderhof w miejscowości Ettal.

Następnie przejechaliśmy w kierunku Zamku Neuschwanstein, stanowiącego jedną z największych atrakcji turystycznych Niemiec. Z niesamowitego mostu Marienbrücke, łączącego dwa zbocza głębokiego wąwozu, na dnie którego przepływa rzeka Pöllat, podziwialiśmy widok na zamek, okoliczne krajobrazy oraz wodospad.

Ostatnim etapem podróży była stolicy Bawarii - Monachium, gdzie udaliśmy się w pierwszej kolejności do przepięknego Parku Olimpijskiego. Tam wyjechaliśmy na wieżę widokową skąd przy słonecznej pogodzie roztaczał się widok na całe miasto i okolicę. Kolejne godziny spędziliśmy w Parku Olimpijskim a następnie udaliśmy się do salonu BMW, gdzie można było nie tylko podziwiać stare i najnowsze modele samochodów lecz także „dosiąść” najlepszych motocykli, zrobić pamiątkowe zdjęcia i spróbować swoich sił jadąc bolidem pod okiem trenera – opiekuna. Metrem udaliśmy się na centralny plac miejski zwany Marienplatz, na którym podziwialiśmy ratusz. Poszliśmy także do piętnastowiecznej Katedry Najświętszej Marii Panny - głównej monachijskiej świątyni, w której pochowani zostali władcy i książęta z rodu Wittelsbachów. Dużo radości sprawiło kupowanie pamiątek i klocków lego w „The Lego Store”. Na koniec spaceru po mieście pojechaliśmy metrem na obrzeża, by zobaczyć Stadion Piłkarski.

>Wszystkim uczestnikom zostaną zapewne w pamięci budowle uroczo położonego Salzburga, przepiękne widoki Alp , ciekawe historie usłyszane na zamkach Ludwika II Bawarskiego oraz urok stolicy Bawarii.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.