czwartek, 9 maja 2019

Klassenfahrt nach Wrocław - wycieczka klasy 8 DSD 😎

W dniach 24-26 kwietnia klasa 8 D wyruszyła na wycieczkę do Wrocławia i okolic. Towarzyszyła nam przepiękna pogoda 🌞! Przedstawiamy relację Kamila Kowala i Olka Nosala z wyjazdu - uczniowie klasy DSD oczywiście pamiętali w ciągu tych dni o języku niemieckim, dlatego relacja wzbogacona została słówkami auf Deutsch 😎.

"W dniu 24 kwietnia w godzinach porannych uczniowie klasy 8d wyruszyli na trzydniową wycieczkę do Wrocławia (Breslau). Po dotarciu do miasta skierowaliśmy się do zoo (der Zoo), gdzie zobaczyliśmy zwierzęta (die Tiere) z różnych kontynentów. Największe wrażenie wywarło na nas Afrykarium, w którym podziwialiśmy podmorski świat Afryki (die unterirdische Welt Afrikas).

Kolejnym punktem pierwszego dnia wycieczki był wrocławski rynek (der Marktplatz), gdzie mieliśmy okazję zobaczyć największy ratusz (das Rathaus) w Polsce. Następnie pojechaliśmy i zakwaterowaliśmy się w hotelu „Wieniawa”. W drugim dniu wycieczki poznawaliśmy największe atrakcje i zabytki (Denkmäler) Wrocławia. Pierwszą atrakcją była Panorama Racławicka (Panorama von Racławice).

Po wyjściu z tego obiektu poczekaliśmy na przewodnika,
z którym zwiedziliśmy kolejno: stadion piłkarski (Fußballstadion) drużyny Śląsk Wrocław, Halę Stulecia (Jahrhunderthalle) z fontannami (die Fontäne), ogród japoński (japanischer Garten), Ostrów Tumski (die Dominsel).

Następnie wróciliśmy do hotelu, a po chwili odpoczynku pojechaliśmy zobaczyć średniowieczny rynek miasta w scenerii nocnej. Ostatniego dnia, po śniadaniu, spakowaliśmy się i opuściliśmy hotel. Wracając do Krakowa zwiedziliśmy także XVIII-wieczny zamek (das Schloss) w Mosznej. Wieczorem, zadowoleni i w bardzo dobrych humorach, wróciliśmy do Krakowa."