Egzamin DSD zbliża się wielkimi krokami. Dziś uczniowie klasy 8d wzięli udział w egzaminie pilotażowym Pilotprüfung. Dzięki ich odwadze starsi koledzy z 3d mieli okazję zobaczyć, jak przebiega w całości część ustna egzaminu DSD. Natalia Henzel, Zofia Taranczewska i Ksawery Radziwiłowicz stanęli przed komisją, której przewodniczyła pani Sabine-Maya Schlattner. Wzięli udział w rozmowie w języku niemieckim, następnie przedstawili swoje prezentacje i odpowiedzieli na uzupełniające pytania. Poszło im wyśmienicie 😊. HERZLICHEN GLÜCKWUNSCH!
A uczniom klasy 3d życzymy VIEL GLÜCK - egzamin pisemny DSD już 14 marca, część ustna tydzień później.
czwartek, 28 lutego 2019
środa, 27 lutego 2019
Wyjście do teatru.
Dzisiaj pierwszoklasiści wybrali się do Teatru Groteska, na przedstawienie "Porwanie Baltazara Gąbki". Było to muzyczne przedstawienie, z zaskakującym wszystkich swym wyglądem Smokiem Wawelskim.
wtorek, 26 lutego 2019
Ile kakao jest w czekoladzie?
To była naprawdę słodka lekcja w klasie 4a !
Uczniowie przeprowadzili test organoleptyczny czekolady gorzkiej, mlecznej, nadziewanej i białej. Badali kolor, twardość, zapach i smak (szczególnie smak …. ). Analizowali skład czekolady podany na opakowaniu.
Czy czekolada ma jakieś wartości odżywcze? 😍👅👃
Kakao i czekolada są ważnym źródłem energii. Zawierają mnóstwo minerałów – miedź, magnez, żelazo, fosfor. Czekolada mleczna i biała jest ważnym źródłem białka. Badania naukowe pokazały zwiększone uczucie satysfakcji wśród konsumentów czekolady.
Z punktu widzenia zdrowia – najlepiej spożywać niewielkie ilości gorzkiej czekolady.
Smacznego!
poniedziałek, 25 lutego 2019
Wyślij pączka do Afryki
28 lutego (Tłusty Czwartek) w naszej szkole
Szkolne Koło Caritas przeprowadzi akcję "Wyślij pączka do Afryki".
Celem akcji jest wsparcie budowy szkoły w Republice Środkowoafrykańskiej
oraz innych projektów realizowanych przez ojców Kapucynów (www.paczek.kapucyni.pl).
!!!!Zjedz z nami pączka!!!!
autor: Zyta Czechowska
Tagi:
klasa 4,
klasa 5,
klasa angielska,
klasa DSD,
wolontariat,
wydarzenia
konkurs Mistrz Poprawnej Polszczyzny
Z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego klasy 4 - 6 wzięły udział w szkolnym konkursie Mistrz Poprawnej Polszczyzny. Można było zdobyć 20 punktów Najlepiej napisali:
Marianna Chojnacka 4a - 17 p.
Szymon Chyla 4b - 16 p.
Matylda Musiał 4b - 16 p.
Lena Sordyl 5a - 17 p.
Jędrzej Górnikiewicz 5a - 17 p.
Jakub Wójtowicz 5b - 18 p.
Antoni Przebinda 6a - 17 p.
Antoni Przybysz 6a - 17 p.
Beata Wiśniowska 6a - 17 p.
Jan Zabawa 6a - 17 p.
Gratulacje!!
Marianna Chojnacka 4a - 17 p.
Szymon Chyla 4b - 16 p.
Matylda Musiał 4b - 16 p.
Lena Sordyl 5a - 17 p.
Jędrzej Górnikiewicz 5a - 17 p.
Jakub Wójtowicz 5b - 18 p.
Antoni Przebinda 6a - 17 p.
Antoni Przybysz 6a - 17 p.
Beata Wiśniowska 6a - 17 p.
Jan Zabawa 6a - 17 p.
Gratulacje!!
Play Kahoot !
Ulubione lekcje to lekcje pełne emocji!
To była lekcja. Emocje sięgały zenitu.
Uczniowie klas 4a i 4b sprawdzali swoje wiadomości o układzie oddechowym rozwiązując test z aplikacją kahoot.
Nie było łatwo! Nie wszyscy wiedzieli do czego służy spirometr.
Najlepsza w klasie 4b okazała się drużyna dziewczynek – Hania, Emilka, Ewa i Karolina,
niedziela, 24 lutego 2019
Komiksy - ciekawe narzędzie!
Na informatyce to ciągle coś się dzieje. Ostatnio piąta klasa poznawała narzędzia do tworzenia komiksów.
Pracowaliśmy w dwóch różnych z uwagi na trudności z zalogowaniem się, ale możemy tym samym polecić ciekawe narzędzia.
Pixton wymaga zalogowania, a dla uczniów poniżej 13 roku życia podania adresu e-mail rodzica. Jest narzędziem darmowym, jeśli wykorzystujemy go do własnych potrzeb.
Można tworzyć ciekawe historyjki, korzystać z gotowych teł i postaci, a każda postać ma wiele pozycji, co ułatwia przedstawienie opowiadania.
Powstały ciekawe komiksy:
Niebezpieczeństwo w sklepie" autorstwa Marysi Klepki
Pracowaliśmy w dwóch różnych z uwagi na trudności z zalogowaniem się, ale możemy tym samym polecić ciekawe narzędzia.
Pixton wymaga zalogowania, a dla uczniów poniżej 13 roku życia podania adresu e-mail rodzica. Jest narzędziem darmowym, jeśli wykorzystujemy go do własnych potrzeb.
Można tworzyć ciekawe historyjki, korzystać z gotowych teł i postaci, a każda postać ma wiele pozycji, co ułatwia przedstawienie opowiadania.
Powstały ciekawe komiksy:
Niebezpieczeństwo w sklepie" autorstwa Marysi Klepki
Drugim ciekawym narzędziem do tworzenia komiksów był portal ToonDoo. Zdecydowanie łatwiej było założyć konto, a prace powstawały równie ciekawe. Można też tworzyć własne postacie komiksowe.
Przykładowa praca Kuby Wójtowicza:
Przed nami jeszcze inne strony do tworzenia komiksów :) Bardzo wciąga taka praca!
Przykładowa praca Kuby Wójtowicza:
Przed nami jeszcze inne strony do tworzenia komiksów :) Bardzo wciąga taka praca!
sobota, 23 lutego 2019
Dzień Języka Ojczystego
piątek, 22 lutego 2019
Gitarzyści!
Muzyka łagodzi obyczaje, ale też daje siłę i pomysły dla nowych pasji.
Zarówno uczniowie klasy pierwszej jak i czwartej uczą się gry na gitarze pod okiem p. Kasi Kowalskiej-Kani.
Gitary są małe specjalne dla dzieci - stąd może jest łatwiej, a może są tacy zdolni!
Warto posłuchać pierwszaków!
Czwartaki czekają na nagranie :)
ZAMALUJ - SOBIE - KOD!
Znacie kody QR ?
Na pewno!
Kody QR – wszędzie widoczne kwadraciki służące do kodowania tekstu,wizytówek, etykiet ,filmów.
Omawiając ruch wirowy i obiegowy Ziemi uczniowie klasy 6a korzystali z kodów QR, oglądali krótkie filmy wyjaśniające te zjawiska.
Każdy uczeń musiał później rozwiązać krótki test, przy odpowiedziach znajdowały się cyferki do zamalowania na pustym kodzie, który uczeń otrzymał z testem. Jeżeli udzielił prawidłowych odpowiedzi (zamalował odpowiednie cyferki) to skanując kod mógł przeczytać krótką informację zakodowaną przez panią od przyrody. Jeżeli odpowiedzi były błędne - nic nie można było odczytać.
Omawiając ruch wirowy i obiegowy Ziemi uczniowie klasy 6a korzystali z kodów QR, oglądali krótkie filmy wyjaśniające te zjawiska.
Każdy uczeń musiał później rozwiązać krótki test, przy odpowiedziach znajdowały się cyferki do zamalowania na pustym kodzie, który uczeń otrzymał z testem. Jeżeli udzielił prawidłowych odpowiedzi (zamalował odpowiednie cyferki) to skanując kod mógł przeczytać krótką informację zakodowaną przez panią od przyrody. Jeżeli odpowiedzi były błędne - nic nie można było odczytać.
Dlaczego korzystaliśmy z kodów?
Dlatego, że spotykamy je w wielu miejscach – na plakatach,w gazetach, podręcznikach.
Nawet w ćwiczeniach do przyrody do klasy 4 można je znaleźć.
Może spróbujecie odkodować informację ?
Życzę powodzenia.
czwartek, 21 lutego 2019
środa, 20 lutego 2019
Dzień bohatera książkowego.
W klasie pierwszej odbył się dzisiaj "Dzień bohatera książkowego". Uczniowie prezentowali swoje ulubione książki, rozwiązywali zagadki i zadania na ich temat.....
a potem był wielki BAJKOWY BAL ! Zapraszamy na filmik:
a potem był wielki BAJKOWY BAL ! Zapraszamy na filmik:
Konkurs "Różne oblicza Hiszpanii"
Kolejny sukces uczniów klas III Gimnazjum
Z radością informujemy o kolejnym sukcesie naszych gimnazjalistów: 15 uczniów
naszej Szkoły (3 GIM) zakwalifikowało się do etapu wojewódzkiego
Małopolskiego Konkursu Tematycznego "Różne oblicza Hiszpanii". Warto
podkreślić, że w III etapie weźmie udział tylko 22 uczniów z całego Województwa Małopolskiego!
Serdecznie gratulujemy uczniom i życzmy powodzenia w finale!
(22 marca 2019 r.)
Lista zakwalifikowanych uczniów:
1. Monika Adamczyk 3G
2. Magdalena Błyskosz 3E
3. Maciej Cebo 3G
4. Katarzyna Ciepiela 3G
5.Maria Gonet 3E
6. Oliwia Kinzhuber 3G
7. Julia Leśniak 3G (najwyższy wynik w województwie: 78/80 pkt.)
8. Sonia Męczyńska 3G
9. Julia Michalska 3G
10. Julia Pac 3A
11. Eva Perżyło 3A
12. Paweł Piątkowski 3G
13. Beata Serwatka 3G
14. Sylwia Szajowska 3G
15. Tymoteusz Szwech 3B
Więcej informacji o konkursie na stronie Konkurs Tematyczny "Różne oblicza Hiszpanii"
Więcej informacji o konkursie na stronie Konkurs Tematyczny "Różne oblicza Hiszpanii"
wtorek, 19 lutego 2019
Hiszpański klasy 4!
Hiszpański w klasie czwartej idzie wspaniale! Przyszedł czas na kolory, każda metoda nauki jest dobra. A potem czas na test!
Trzeba wiedzieć:
amarillo rojo azul verde
Pierwsza klasa programuje!
Nic lepszego nie może się zdarzyć niż ratowanie świata z samego rana!
Pierwszaki poznały Scoottie Go!
Biedakowi wylała się woda na komputery sterujące jego statkiem kosmicznym, przez co doszło do wybuchu.
Części statku rozsypały się po całej naszej planecie.. w poszukiwaniu ich udaje się Scootiie, a w tym pomagają pierwszaki podzieleni na drużyny.
Udało się przejść pierwszy etap tej fascynującej gry!
poniedziałek, 18 lutego 2019
mBoty na start!
Nasze mBoty w programie #Superkoderzy wreszcie ruszyły z miejsc!
Przygotowaliśmy tory przeszkód i programowaliśmy tak, aby omijały przeszkody i świeciły ostrzegawczo.
Niektórym udało się dodać do tego dźwięki!
Przygotowaliśmy tory przeszkód i programowaliśmy tak, aby omijały przeszkody i świeciły ostrzegawczo.
Niektórym udało się dodać do tego dźwięki!
czwartek, 14 lutego 2019
Nasi w Urzędzie Miasta
12 lutego reprezentacja klasy 8E z wychowawczynią udała się do Urzędu Miasta,by uczestniczyć w gali zakończenia projektu DZIAŁAJMY RAZEM. Uczestnicy projektu- uczniowie krakowskich szkół podstawowych i ponadgimnazjalnych- prezentowali swoje naprawdę różnorodne i często zaskakujące działania łączące pokolenia. I myśmy tam byli, o swoim projekcie opowiadali, prezentowali filmy nakręcone w technice animacji poklatkowej, a nawet udzielili wywiadu!
środa, 13 lutego 2019
Akademia Pana Kleksa
Czy można pisać test z polskiego z okrzykami radości?
Okazuje się, że tak!
Uczniowie klas 4a i 4b podczas sprawdzania znajomości lektury
"Akademia Pana Kleksa".
Informatyka z językiem angielskim!
Nauka nie ma granic..
Plansza na język angielski przygotowana przez Pana Michała Witka z planem miasta posłużyła nam do wyprowadzenia Ozobotów na spacer.
Na lekcji angielskiego trzeba było zaplanować ucieczkę przez miasto!
Na informatyce pisaliśmy w grupach polecenia dla trasy ozobota uwzględniając określone warunki.
Ozobot przyjeżdżał transportem publicznym (samolot, kolej, statek) i musiał zwiedzić kilka punktów i dotrzeć do jednego z parków miejskich!
Każda grupa otrzymała zadania napisane przez inny zespół.
To się nazywa weryfikacja napisanego algorytmu!
Było sporo emocji zabawy.
Plansza na język angielski przygotowana przez Pana Michała Witka z planem miasta posłużyła nam do wyprowadzenia Ozobotów na spacer.
Na lekcji angielskiego trzeba było zaplanować ucieczkę przez miasto!
Na informatyce pisaliśmy w grupach polecenia dla trasy ozobota uwzględniając określone warunki.
Ozobot przyjeżdżał transportem publicznym (samolot, kolej, statek) i musiał zwiedzić kilka punktów i dotrzeć do jednego z parków miejskich!
Każda grupa otrzymała zadania napisane przez inny zespół.
To się nazywa weryfikacja napisanego algorytmu!
Było sporo emocji zabawy.
wtorek, 12 lutego 2019
Jak karnawał, to karnawał!
W świetlicy trwają przygotowania do karnawału.
Nie zapominamy także o Walentynkach!
Subskrybuj:
Posty (Atom)